Knowledge Base Help Center
Wanneer wordt bij mij de glasvezel aangelegd?
Zodra u zich heeft aangemeld voor glasvezel van GlobalXS, doorlopen we samen met de aannemer in uw gebied een aantal stappen. Hieronder leggen we uit wat u kunt verwachten.
1. Na uw aanmelding en bedenktijd
Na uw aanmelding geldt eerst de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Na deze periode sturen wij uw gegevens door naar de aannemer die in uw gebied verantwoordelijk is voor de aanleg van het glasvezelnetwerk.
Vanaf dat moment neemt de aannemer het traject rondom de aanleg van de glasvezelkabel in en naar uw woning over.
2. De schouw: samen bepalen waar de glasvezel binnenkomt
De aannemer plant eerst een schouw bij u in. Hiervoor neemt hij rechtstreeks contact met u op om een afspraak te maken. Dit kan soms even duren, afhankelijk van de planning in uw wijk.
Tijdens de schouw:
– Komt er een medewerker van de aannemer bij u langs
– Bekijkt u samen waar de glasvezelkabel uw woning binnenkomt
– Spreekt u af waar het glasvezelmodem (FTU/NT) het beste geplaatst kan worden
Na de schouw weet u waar in huis de aansluiting komt en wat u ongeveer kunt verwachten.
3. Planning van de huisaansluiting
Na de schouw wordt u opgenomen in de planning van de aannemer voor de definitieve huisaansluiting. Dit is het moment waarop de glasvezelkabel daadwerkelijk in uw woning wordt afgemonteerd.
– U krijgt hiervoor een aparte afspraak van de aannemer
– Na deze aansluiting kan GlobalXS uw diensten verder gereedmaken en de VIP installatie uitvoeren (indien van toepassing)
Vanaf de geplande huisaansluiting bent u er zeker van dat de glasvezelkabel bij u thuis wordt afgemonteerd.
4. Kan GlobalXS de aanleg versnellen?
De aanleg van de glasvezel zelf ligt in handen van de aannemer en wordt uitgevoerd volgens hun projectschema in uw gebied.
– Helaas kunnen wij dit proces niet versnellen
– Wel volgen wij de voortgang en proberen wij, samen met de aannemer, de schouw en huisaansluitingen zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen
Heeft u vragen over de voortgang van de aanleg?
Neem dan gerust contact op met GlobalXS via helpdesk@globalxs.nl of bel ons op telefoonnummer 0320-294488.