KLANTENSERVICE

VRAGEN?

Aarzel niet en neem contact met ons op, hieronder zijn alvast de veelgestelde vragen beantwoord.

Administratieve vragen

Om de kosten laag te houden, werkt GlobalXS met automatische afschrijvingen. Op deze manier kunnen wij u onze voordelige tarieven blijven aanbieden.

Mocht uw rekeningnummer wijzigen, geef dan uw nieuwe bank- of gironummer tijdig door aan ons.

De standaard contractduur van een abonnement bij GlobalXS is altijd één jaar. Hierna kun je jouw contract maandelijks opzeggen.

Indien GlobalXS het factuurbedrag niet kan incasseren van uw rekening, ontvangt u daarvan een herinnering. Daarin wordt vermeld dat u zelf de betaling dient uit te voeren.
De betaaltermijn van de factuur is 14 dagen na opmaak van de factuur. Het is daarom verstandig bij een herinnering direct over te gaan tot betalen.

Na deze 14 dagen is het mogelijk dat u afgesloten wordt van één of meerdere diensten. Om de diensten weer snel geactiveerd te krijgen, kunt u een betaalbewijs zenden naar: info@globalxs.nl Het betaalbewijs moet aan de volgende punten voldoen:

  • Het betaalde bedrag
  • Klantnummer
  • Betalingskenmerk
  • Uw rekeningnummer
  • Het rekeningnummer van GlobalXS: NL03 RABO 0341 132 802

We hopen het niet natuurlijk, maar als je je toch bedenkt, kun je je bestelling binnen 14 dagen annuleren. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat je je officiële bevestiging hebt ontvangen per post of e-mail. Het abonnement loopt daarna minimaal 1 jaar. Binnen dat jaar kan je niet kosteloos opzeggen. Daarna wordt je abonnement vanzelf omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Het abonnement is dan per maand opzegbaar.

GlobalXS verzoekt u per automatische incasso te betalen. Mocht u toch per overschrijving willen betalen, denk er aan in alle gevallen uw klantnummer en/of uw factuurnummer te vermelden.

Rekeninggegevens GobalXS:
Rekeningnummer (IBAN)
NL03 RABO 0341 132 802

BIC:
RABONL2U

Hulp bij installeren

Antwoord 1

Antwoord 2

Antwoord 3

Antwoord 4

Antwoord 5

Problemen en Storingen oplossen

Als uw internet en/of telefonieverbinding is uitgevallen, kunt u hier controleren of er storingen of werkzaamheden in uw regio bekend zijn.

Wanneer er geen storingen of werkzaamheden bekend zijn, adviseren wij u het modem te resetten. Resetten houdt in: de stekker van het modem uit het stopcontact halen en na 2 minuten weer in het stopcontact steken. Na ongeveer 30 seconden, wanneer het DSL-lampje continu brandt, kunt u testen of de verbinding hersteld is.

In de meeste gevallen zal dit de problemen verhelpen.

Het gebruik van internet brengt ook gevaren met zich mee. Hiertegen kunt u zich beveiligen. Indien u de deur open laat staan van uw woning, kan dit worden gezien als een uitnodiging voor kwaadwillende. Door het gebruik van goede sloten, worden de kwaadwillende buitengesloten. Juist door uw pc te voorzien van goede beveiliging, vergroot u het plezier wat u kan hebben met uw GlobalXS diensten.

Als Internet Provider is het de verantwoordelijkheid van GlobalXS om de consument bewust te maken van de gevaren van het internet én om een degelijke en betaalbare oplossing aan te bieden. Indien u via een breedbandverbinding (zoals DSL en glasvezel) toegang heeft tot het internet, neemt het risico op ongewenste aanvallen op uw computer toe. Een degelijk beveiligingsprogramma is dus geen overbodige luxe. Uit de jarenlange ervaring van onze klantenservice blijkt dat het aantal problemen door virussen, hackers, dialers en spam toeneemt. Daarom willen wij u hierover informeren omdat de meeste klanten niet weten hoe ze zich hiertegen kunnen beveiligen.

Om op de hoogte te blijven van de nieuwste mogelijkheden van beveiliging, of virusmeldingen, verwijzen wij u naar de site http://www.waarschuwingsdienst.nl Waarschuwingsdienst.nl is een initiatief van de overheid .

U kunt ons altijd per email bereiken op info@globalxs.nl

Postadres:
GlobalXS B.V.
Postbus 158
8200 AD Lelystad

Bankgegevens: NL03 RABO 0341 132 802
BTW-nummer: NL8599.56040.B01
Kvk-nummer: 74581147

Telefonische Klantenservice:
T 0320 – 294 444
Vanuit het buitenland: T +31320294444 tegen het geldende internationale tarief.

Openingstijden: maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur.
Op feestdagen zijn wij gesloten.

Blijft het beeld van je televisie stilstaan, heb je zwart beeld of andere problemen? Dat is natuurlijk erg vervelend. Volg onderstaande stappen om het probleem te vinden en te verhelpen. U kunt u hier controleren of er storingen of werkzaamheden in uw regio bekend zijn. Mocht er geen storing of onderhoud vermeldt staan, reset dan de televisie ontvanger.

Het resetten van de TV-ontvanger kan helpen. Je reset de tv-ontvanger door de stekker van de tv-ontvanger 30 seconden uit het stopcontact te halen. Sluit vervolgens de stroom weer aan. Je televisie gaat dan opnieuw proberen verbinding te maken. Dit kan enkele minuten duren.

Bijna iedereen gebruikt wifi! Dat betekent dat de wifi kanalen vol beginnen te raken. Je modem zendt namelijk signalen uit via een kanaal. En als jij, je buren en de rest van de straat allemaal op hetzelfde standaard kanaal zitten, raakt het kanaal vol, en wordt je internet traag.

Staat je modem in de huiskamer, verstop je modem dan niet achter een kast of tv. Hoe meer in het zicht je modem staat, hoe hoger de snelheid van je wifi. Zorg voor een afstand van minimaal 30 cm tussen je modem en andere elektronische apparaten om storingen te voorkomen. Probeer niet verder dan 10 meter van je modem te internetten. Want hoe dichter je bij je modem bent, hoe beter het signaal is!

Storingsbronnen verwijderen
Je modem zendt signalen uit via straling. Maar er zijn meer apparaten die dat doen, en die kunnen jouw wifi verbinding verstoren. Heb jij een van onderstaande apparaten in huis? Zet deze apparaten eens uit of plaats ze verder weg van je modem.

– Babyfoons
– Videobewakingssystemen of alarmsensoren
– Magnetrons
– DECT- telefoontoestellen
– Bluetooth apparatuur
– Draadloze lichtschakelaars

Overig

Doe de postcode check en zie welke pakketten er op uw adres beschikbaar zijn.

De oplevering van uw Alles-in-1 pakket gebeurt aan de hand van een aantal duidelijke stappen:

Stap 1

U ontvangt na de aanmelding een bevestigingsbrief. U heeft wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd waarin u uw aanmelding nog kunt wijzigen of annuleren.

Stap 2

Vanaf de 15e dag starten wij met het opleveren van de door u aangevraagde dienst. De oplevering duurt gemiddeld 4 a 6 weken, mits de Glasvezel is aangesloten op uw adres.

Stap 3

Onze VIP-monteur neemt contact met u op voor het maken van een afspraak om persoonlijk alles bij u te komen installeren en werkend achter te laten.

Stap 4

De VIP-monteur zal op de afgesproken dag alles bij u aansluiten, installeren, bekabelen, opruimen en demonstreren. Als de monteur weggaat werkt alles gegarandeerd.

Stap 5

Pas nadat alles werkend is opgeleverd start de facturatie van het door u gekozen abonnement.

Wanneer u een reguliere analoge KPN-aansluiting heeft, zal u geen KPN-factuur meer ontvangen nadat uw nummer is overgenomen door Global XS.
Wanneer u andere diensten afneemt bij KPN (bijvoorbeeld Internet + Bellen + Interactieve TV), dient u dit zelf op te zeggen.

Het kan zijn dat u in een gebied zit waarbij u een contract met de netwerkeigenaar aangaat voor de betaling van vastrechtvergoeding.

Wanneer u een Alles-in-1 pakket afneemt dan komt de (VIP) monteur bij u op bezoek.

Met Global XS Alles-in-1 hoeft u zelf niets te doen. Ook het aansluiten wordt kosteloos voor u gedaan met onze gratis VIP-installatie.

Alle apparatuur wordt vakkundig geplaatst en aangesloten.  Om het helemaal compleet voor u te maken, wordt de bekabeling voor u aangelegd en netjes weggewerkt. En dat is uniek!

Onze VIP-installatie is meer dan aansluiten!

  • Plaatsing van alle apparatuur
  • Volledige aanleg van alle bekabeling. Zelfs door de kruipruimte
  • Instellen en testen van de TV, PC, tablet en telefoon
  • Demonstratie van de televisiedienst
  • Onze monteur gaat pas weg als u weet hoe het werkt

Nadat u zich heeft aangemeld met het Alles-in-1 pakket, kunt u een opzegbrief sturen.

U bent zelfverantwoordelijk voor het naleven van de contractsvoorwaarden van uw huidige glasvezel- of kabelaanbieder, dus ook de opzegtermijn. Het is belangrijk dat u deze voorwaarden goed controleert.