Categorieën
< Alle onderwerpen
Print

Factuur vragen

Op deze pagina leggen we uit wanneer u uw factuur ontvangt, over welke periode deze gaat en waarom de eerste factuur hoger kan zijn dan u verwacht.



1. Wanneer ontvang ik mijn factuur?

GlobalXS factureert maandelijks volgens een vaste planning:

  • Rond de 5e van de maand: u ontvangt uw factuur per e‑mail (en/of in uw Mijn GlobalXS-omgeving)
  • Rond de 15e van de maand: wij incasseren het factuurbedrag via automatische incasso

2. Over welke periode gaat mijn factuur?

De factuur gaat altijd over de huidige maand voor het abonnementsgeld, eventueel aangevuld met verbruikskosten uit de vorige maand.

Voorbeeld:

  • Op 5 augustus ontvangt u de factuur met:
    • Het abonnementsgeld voor augustus
    • Eventuele verbruikskosten van juli (bijvoorbeeld telefonie)

3. Waarom is mijn eerste factuur hoger?

Uw eerste factuur kan hoger zijn dan het maandbedrag van uw abonnement. Dat heeft meestal twee redenen:

  1. Eenmalige aansluit- of activatiekosten
    • Op uw eerste factuur kunnen eenmalige, vooraf afgesproken kosten staan, zoals aansluitkosten of activatiekosten.
  2. Periode vanaf aansluiting tot de eerste volledige maand
    • Wanneer u zich midden in een maand aansluit, wordt de periode tussen uw aansluitdatum en de eerste volledige maand ook in rekening gebracht.
    • Voorbeeld:
      • U wordt klant op 15 juli
      • Uw eerste factuur ontvangt u begin augustus
      • Op deze factuur ziet u:
        • Abonnementsgeld van 15 juli t/m 31 juli (deelmaand)
        • Abonnementsgeld voor de hele maand augustus

Daardoor lijkt de eerste factuur hoger, maar vanaf de tweede factuur ziet u doorgaans alleen het reguliere maandbedrag (plus eventueel verbruikskosten).


Komt u er met bovenstaande uitleg niet uit of heeft u vragen over een specifieke factuur?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Houd uw klantnummer en het betreffende factuurnummer bij de hand, dan kunnen we u snel helpen.

Inhoudsopgave